Cascanueces, Jungle, eindelijk auto!! - Reisverslag uit Río Frío, Costa Rica van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu Cascanueces, Jungle, eindelijk auto!! - Reisverslag uit Río Frío, Costa Rica van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu

Cascanueces, Jungle, eindelijk auto!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lilian

17 December 2009 | Costa Rica, Río Frío

We zijn een tijdje uit de lucht geweest omdat we midden in de jungle zaten.. Even terug in de tijd.

10 december waren wij nog steeds in San Jose. Wij kwamen er achter dat in Theatro Nacional een balletshow 'Cascanueces' speelden. De vrouwen waren natuurlijk direct enthousiast! Wij dus direct met z'n allen naar het theater om kaartjes te kopen, maar helaas helemaal uitverkocht... Ontzettend jammer want DE NOTENKRAKER is een prachtig stuk voor de kerstdagen. Wij laten ons niet zomaar uit het veld slaan en zijn die zelfde middag weer naar het theater gegaan om te kijken of er inmiddels wel kaartjes beschikbaar waren.. en tot onze verbazing?? Vier mensen hadden geannuleerd!! Dat betekende dat wij alsnog naar De Notenkraker konden. Wij hebben de beste plaatsen gekregen bij het orkest. De show was supermooi! Het blijft een prachtig verhaal.

12 december zijn wij vertrokken naar de jungle van Rio Frio. Wij hebben ons prachtige huisje opgezocht in Finca 11. We hebben het huis in de kerstsfeer gebracht door de kerstboom cq. conifeer te versieren. Lilian heeft de boom ingespoten met nep sneeuw om een beetje de Nederlandse sfeer te creeeren. Wij kunnen zo een beetje met jullie mee leven en de kou ervaren.. :-)

Inmiddels is mams een beroemdheid geworden in heel Costa Rica! Wat is er gebeurd? Mams was in San Jose bij een groep mensen gaan staan (in het midden stond een grote cameraploeg). Mams kreeg een kersboom in haar handen. Iedereen schreeuwde dat ze moest klagen of iets bekritiseren voor een beter Costa Rica. Mams zei: 'De straten zijn vies en iedereen gooit overal maar rotzooi neer! De gemeente moet hier iets aan doen!'. Mams wordt nu door iedereen aangesproken dat wat ze gezegd heeft zo goed was. Ooms en tantes verspreid over Costa Rica belden op om te zeggen dat ze mams op Canal 7 hebben gezien! Zelfs paps wordt herkent in de supermarkt.

Aant en Lilian zetten de Nederlandse traditie voort en hebben twee fietsen gekocht. Lilian heeft een prachtige witte Diva-fiets met een mandje en Aant een stoere zwarte fiets. Ik ben benieuwd of paps de fiets ook gaat gebruiken.

13 december zijn Aant en Lilian naar de feesten van finca 6 geweest. Ontzettend leuk feest met alleen maar Regeaton-muziek. Toen iedereen met bier begon te gooien en wij kletsnat waren van zweet (40 graden in de disco), regen en bier gingen we maar met de piraten terug naar huis...

Vandaag 16 december zijn we weer in San Jose met een heeeel belangrijke missie.. de auto!! En ik kan met heel veel blijdschap zeggen dat het is gelukt! We hebben een Nissan Pathfinder gekocht. Joepie!! De notaris zal ons nog lang blijven herinneren... Die wantrouwende Nederlanders die zelfs mijn diploma willen zien.. Maar goed, wij willen zeker weten dat wij goede zaken doen :-)

Morgen gaan wij in onze nieuwe auto terug naar Rio Frio!

Bedankt voor al jullie leuke berichten! Ennn check onze nieuwe foto's.

Familie Bakker

• 17 December 2009 - 10:51

Emmy En Oene:

hier alles goed,alleen veel sneeuw goed uitkijken met rijden,prachtige foto,s en maar veel sucses met de auto,groeten en veel plezier.

• 17 December 2009 - 11:51

Eelko Bakker:

Ik werd al helemaal ongerust! Een week niks van jullie gehoord. Werk de telefoon van Chandi?

• 17 December 2009 - 11:52

Eelko Bakker:

De notenkraker klinkt als een zeer eng verhaal!!

• 17 December 2009 - 12:58

Anita:

Leuk hoor mooie foto's...leuk verhaal ook ik lach me slap om het verhaal van de roem van Mama Bakker.
    hihi..

Nou hier ligt dik 30 cm sneeuw en blijft maar vallen dus echt veel sneeuw hier...

• 17 December 2009 - 19:50

De Blomkes:

Haaaaiii Bakkers,

Zo te lezen hebben jullie het daar prima naar de zin. Qua weer hebben jullie het tegenovergestelde als hier... het is een grote chaos in nederland want er ligt een dik pak sneeuw. Alles is ontregeld en morgen wordt nog meer sneeuw verwacht. Jammer dat het niet een weekje later is gevallen, dan hadden we een mooie witte kerst!

Hee de groetjes, jullie moeten nog maar lekker genieten en mooi gaan toeren in de nieuwe patserbak!

De Blomkes en natuurlijk in dikke tùt van de kleine meid.

• 17 December 2009 - 23:43

De Koude Douwe:

Ik wil graag fotos zien van de kok achter het luikje!!! in de 6.....
    ene ik heb 2 staatsloten gekocht dus als er nog een mooi stukje grond is.....

• 18 December 2009 - 10:02

Eelko Bakker:

Was het bier niet lekker meer?

• 22 December 2009 - 13:40

Hessel:

Aloa,

Wat mooi om jullie ervaring zo te mogen lezen!!!

Nog mooier dat we Jan mogen zien op een fiets, wie had dat gedacht ;-)

Owhh ja, Jan voor jouw info, we hebben allemaal ongeveer 4/5 dagen vast gezeten op den helder van wege het weer. In dit kikkerlands zijn we niet meer gewend dat er een paar cm sneeuw kan vallen.!

Lieve mensen geniet van deze heerlijke tijd.!!

Groet Hessel
    en een paar schaarse collega's die nog over zijn :-)

• 24 December 2009 - 08:59

Gerard Dijkhuis:

Hallo allemaal en natuurlijk speciaal Jan.

Nou wat hessel al schreef we zitten dus eindelijk weer sinds een paar dagen aan boord.
    Wat zijn die bierprijzen in die hotels toch absurt.
    niet goed voor mij beter vertraging als ik aan boord zit, dat levert tenminste wat op.

Het is hier maar stil zonder Jan en nou gaat Jen Booool ook nog weg, ik wou dat ik ook in costa rica zat, maar ik ga genieten als jij het er weer op hebt zitten jan.

Wat leuk dat je vrouw en jij nu bekende costaricanen zijn zeg.
    Bakker voor president, wie weet hahahahha!

• 24 December 2009 - 22:42

Henk Aartsma:

Hallo Bakkers
    Ik wens jullie fijne kerstdagen en een gezond 2010 toe
    Het ziet er allemaal heel relaxed uit op de mooie fotos.

• 26 December 2009 - 02:38

Marchel & Anita:

hele fijne kerstdagen...groetjes van het winterse nederland

• 26 December 2009 - 11:18

Juan Torro:

Hola Amigo's , we willen wel wat belevenissen zien hoor. Hier op de Noordzee alles erug rustig, en ik ben gelukkig 2 Jan. weer in España. Als ik het zo bekijk op de foto mag Jan wel eens in jullie tuin(tje) aan de gang ,beetje maaien ofzo,

Maar....veel plezier ( uuh Jan, ik kan niet meer in SAP, en nu ??

• 26 December 2009 - 18:56

Nineke:

Hallo familie Bakker en Aant,

Ik hoop dat jullie een hele mooie kerst hebben in Costa Rica. Maar dat komt vast wel goed!

Hier is het hartstikke vies weer, de meeste sneeuw is al weg. En verder is het hier superkoud!!

Zonet heb ik al jullie foto's bewonderd en de reisverslagen gelezen. Hartstikke leuk! Waarom hebben jullie eigenlijk een auto gekocht? Daar was ik wel heel erg nieuwsgierig naar ;).

Geniet nog maar even lekker van jullie vakantie en tot gauw!!

Liefs, Nineke

• 11 Januari 2010 - 13:40

Petra:

Hahaha mama Bakker beroemd het zal ook weer niet....nog geen aardbevingen meegemaakt? Was toch wel spannend he, ook omstreeks deze tijd dan vorig jaar!

Kus Petra

• 11 Januari 2010 - 13:42

Petra:

Wat zit Jerry zijn haar leuk ;)