Toch niet helemaal op schema... - Reisverslag uit Río Frío, Costa Rica van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu Toch niet helemaal op schema... - Reisverslag uit Río Frío, Costa Rica van Lilian Bakker - WaarBenJij.nu

Toch niet helemaal op schema...

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

08 Maart 2012 | Costa Rica, Río Frío

Alles verliep perfect en voorspoedig! Maar helaas hebben we niet altijd alles in de hand.. Een lage drukgebied trok over Sarapiqui met als conclusie drie dagen hevige regenval. Niet van die regenbuien die we in Nederland hebben, maar tropische regenbuien. Regendag 1: Aant dacht we gaan gewoon door met lassen en het dak afmaken. We hadden veel plastic gekocht en vastgemaakt als een soort van dak... niet heel succesvol. Regendag 1 was niet een vruchtbare dag. Hierdoor kwamen we achter op schema. Het plan was namelijk om maandag (regendag 1) het dak helemaal af te maken en dinsdag de puntjes op de í te zetten, zodat we woensdag naar de stranden konden vertrekken.

Regendag 2 was nog erger dan regendag 1. Het hele huis stond vol water en om het huis was het een dikke drek benden. We hebben besloten om pas in de middag te starten met het plaatsen van het dak.

Regendag 3, woensdag, de regen is iets minder heftig dan de voorgaande dagen. Jerry had een ontzettend goeie oplossing om het plastic te bevestigen. Hij heeft namelijk aan de punten van het plastic stenen gehangen. Op deze manier blijft het platic strak hangen.

Nu is het donderdag en het plan is om vanmiddag te vertrekken naar de stranden. Ik heb alle spullen al gepakt. Aant is vanmorgen om 6 uur door mij samen met de jongens naar de bouw gebracht. Net om 9 uur heb ik ze ontbijt gebracht. Helaas is onze voorman van het dak gevallen samen met de 2 andere jongens. Aant heeft de boel proberen te redden en heeft hierdoor zijn trouwring bijna gebroken... Ringen om tijdens het bouwen :-) Als iemand moet weten dat dat niet kan is dat toch Aant... Maar nee..

Het is nu half 11 uur en ik zal zo de auto laten schoonmaken zodat we vanmiddag schoon kunnen vertrekken richting vulkaan Arenal. Eindelijk de start van onze vakantie!

Afgelopen zondag zijn we bij de boerderij van Beatrix (!), onze buurvrouw, geweest. Aant en ik waren uitgenodigd voor een duik in de rivier en een heerlijke lunch gemaakt op hout. Beatrix woont samen met Victor Julio in een prachtige houten boerderij zonder stroom. Ze hebben een aantal koeien, een varken en kippen. Beatrix haar boerderij en terrein heeft een oppervlakte van maar 8 ha. We hebben een ontzettend leuke zondag gehad. Zwemmend naar de overkant van de rivier hebben we nog kennis gemaakt met de buren. Een Costaricaanse vrouw en een Amerikaanse man, beide gepensioneerd. Ze hebben een terrein van 5 ha gekocht waarom ze een mooi huis aan het maken zijn.

Volgend bericht vanaf de stranden :-)
Joehoe!!

• 12 Maart 2012 - 13:53

Fressy:

Zoooo die lil, wat een verhaal, dus als je echt van de tropen wil genieten, moet je bouwen of eerst iets bouwen waar je dan met slecht weer, weer onder kunt bouwen. pff ingewikkeld, maar gelukkig hebben jullie tussen de buien door nog wat anders kunnen doen. Jammer voor de ring maar daar kan Aant ook niks aan doen, die is al getrouwd en dacht nu aan huisje, boompje, beestje en gelijk heeft ie, met de ring komt 't wel goed, dat weet ik zeker!! Gefeliciteerd vandaag met mams en maak er maar een mooi feestje van dan doen we dat in nederland wel over in april, oké.
    Succes nog, geniet nu maar lekker van de vakantie, de groetjes daar van hier!! dikke kus xxx